2014. január 18., szombat

Sherlock Holmes? (5. rész)

Sherlock Holmes?


Nem tudom, hogy csak számomra volt-e megdöbbentő életem első tér/idő/tér-idő vagy akármilyen utazása, de hadd mondjak el egy dolgot azok számára, akik még e fantasztikus élmény előtt állnak. Ugyanis egy icipici figyelmeztetés nem ártott volna még azelőtt, hogy mindannyian megfogtuk Jack valamelyik testrészét…
„Kedves utasaink! Kérjük, CSUKJÁK BE A SZEMÜKET VAGY KÉSZÜLJENEK FEL A LANDOLÁS UTÁNI ÖNKÉNTES GYOMORMOSÁSRA.
Köszönjük megértésüket. Élvezzék az utazást.”
Nos, igen. Ebből mindenki kitalálhatja, mivel foglalatoskodtam a megérkezésünk utáni percekben. Clara igyekezett segíteni, s sűrű bocsánatkérések közepette egyszerre szidta önmagát, és két másik útitársunkat. A két „vezetőnk” azonban ránk sem hederítve vitatkoztak.
Mikor végre minden kiürült a gyomromból, ami lehetséges volt, ingatag mozdulatokkal, a földet pásztázva kerítettem magamnak egy ülőhelyet. Addig a pillanatig időm sem volt megrémülni, hogy mégis hol vagyok, ám miután elhelyezkedtem, vetettem végre pár pillantást a környezetemre is.
Ha azt mondom, hogy ennél furcsább helyen még életemben nem jártam, akkor csak az igazságnak a vékony felületét karcolom meg szavaimmal, ugyanis a Földön – már amennyit én ismerek belőle – ehhez hasonló még a leggazdagabbak világában sincs.
Az ég kétszínű volt, s e két színt – sárgát és kéket – egy jól látható vonal választott ketté. Én a kék ég alatt ültem, így mellettem minden ennek az árnyalataiban virított. De a legfurcsább az volt, hogy én magam is. Ahogy letekintettem a kezeimre, páni félelem fogott el, ám mikor ránéztem Clara-ra, a Doktorra és a kapitányra, kissé megnyugodtam, ugyanis ők pedig – mivel a választóvonalon túl álltak – sárgák voltak.
- John! Megtenné, hogy felkel? – kiáltott oda a Doktor.
- Miért?
- Mert valaki igencsak morcos ön alatt – felelte egyszerűen, s már el is indultak mind a hárman az irányomba.
Nem értettem, miről beszél, mígnem egy enyhe mozgást éreztem a fenekem alatt. Rögtön felugrottam, s csodálkozásomra, egy élő állat – legalábbis annak néztem – nyitogatta szemeit.
- Ez egy Kősáska. Az év nagy részében kőnek álcázza magát, s van, hogy hónapokig meg sem moccan, ám ha ráülnek, azt azonnal megérzi. Főleg, ha az ember ugrál rajta vagy vizsgálgatja. Nekem elhiheti – közölte bizalmaskodó hangon a Doktor.
- Ez egy sáska? De hát a sáskák… vékonyak – próbáltam racionális magyarázatot kapni.
- Maga tényleg nem járt még sehol a Földön kívül, ugye? – kérdezte nevetve Jack.
- Nem – feleltem leplezetlen őszinteséggel, s erre még a Doktor is elmosolyodott.
- Na, induljunk, találjuk meg Sherlockot – adta ki végül a parancsot, s én minden lépésemet jól megfontolva haladtam utána.

Több órás gyaloglás után a puszta semmiségben, már nem bírtam tovább. Hiába intett le minden egyes alkalommal a Doktor, ha meg akartam kérdezni, hogy hol vagyunk, merre tartunk, most már válaszokat akartam. Így Jackhez fordultam.
- Mi is ez a hely pontosan?
- A tömény igazság. Gonosz egy Hely ez. Beférkőzik a gondolataidba, s akár a legjobb barátodat is leszúrnád, csak hogy hazamehess. Amit ő ki is használ.
- Kicsoda? – néztem értetlenül. Egy szavát sem értettem.
- Hát, a Hely.
S mivel ezután sem jelent meg az értelem szikrája a szememben, tovább magyarázott.
- Az univerzumban rengeteg ehhez hasonló Hely van. Nagy H-val. Tudattal rendelkeznek, s alig várják, hogy valaki átlépje határukat. Általában mindegyik más színű, s ha szabad ilyet mondanom, mi kifogtuk az egyik legizgalmasabbat. A színek egy-egy tulajdonságot képviselnek. A sárga az irigység, fösvénység jelképe. A kék pedig hidegségé. S hogy ez nekünk miért is olyan rossz?
Nos, mint azt már gondolom észrevette, kedves John, ha az egyik színű ég alatt állok, akkor olyan színűvé változom. S mi következik ebből? Az a tulajdonság egy idő után átveszi a hatalmat felettem. Ha mondjuk az ég rózsaszín lenne, s zöld, akkor akár egy egész életemet is szívesen eltölteném ott, ugyanis az egyik helyen békére lelnék, a másikban pedig kis testi izgalmakra – kacsintott rám.
- Akkor most mi – néztem fel az égre – irigyek és fösvények leszünk?
- Igen, ha túl sokáig itt maradunk. De pánikra semmi ok, mindjárt térfelet változtatunk.
- A probléma csak az, hogy attól még a tulajdonságok elkezdtek bennünk nőni. S hiába megyünk át a másik oldalra, amint visszatérünk, tovább erősödik - szólt bele a Doktor.
- Akkor mégis mihez kezdünk? – kérdeztem.
- Sietősre fogjuk a lépteinket – kaptam válaszul.
- És mégis tudjuk egyáltalán, hogy hova megyünk?
- Persze. A Hely legádázabb zugába. Biztos vagyok benne, hogy nem véletlenül landoltunk itt. Sherlockon kívül mást is itt fogunk találni – felelte rejtelmesen a Doktor.

Körülbelül egy napos séta után a pusztában megjelentek a növények. Dombokon, erdőkön át vezetett az utunk, s néha kékek, néha sárgák voltunk. Éreztem a megkönnyebbülést, ahogy egyik színből átmentünk a másikba, ám ez nem tartott sokáig, mivel tévképzetek uralták gondolatainkat, s mindannyian éreztük a negatív tulajdonságok erősödését.
- Milyen messze vagyunk még? – kérdeztem zordan, szinte vádlón. Éppen a kék ég alatt sétáltunk.
- Már nem sok van hátra – igyekezett csillapítani Clara.
- Ezt mégis honnan tudod?! – támadtam neki. – Vakon követjük ezt az embert – vagy akármi is ő -, s még csak azt sem tudjuk, hogy közeledünk-e vagy sem.
Szinte égették a szavak a torkomat, de akármennyire is harcoltam ellenük, csak úgy ömlött belőlem a keserűség.
- Megérkeztünk – közölte halkan a Doktor, s mereven nézett maga elé.
- De hát itt nincs semmi – fakadtam ki. – Még csak annyi növényzet sincs, mint eddig volt. Talán ez a legpusztább hely, ahol eddig jártunk.
- Pontosan.
- Tessék?! – kezdtem még jobban elveszíteni a türelmem. Elegem volt már, hogy mindenki rébuszokban beszélt.
- Ez a hely a legpusztább része ennek a bolygónak. Legalábbis számodra. És sajnos fogadni mernék, hogy Sherlock is itt van valahol.
- Na, de mégis hol? Egy puszta kellős közepén állunk. Nem gondolja a doktor úr, hogy meg kéne látnunk őt, ha valahol erre kószálna?
Választ nem kaptam. Csak szomorú tekinteteket.
- Most mégis mi van? – kérdeztem egyre ingerültebben. Nem tetszett, hogy szánakoznak.
- Attól tartok - kezdte el a Doktor -, hogyha valakin eluralkodik az egyik tulajdonság, nem látja azt, ami az orra előtt van. Ettől féltem, s úgy látszik, mi már nem tudunk segíteni neked. Minden rajtad múlik. Addig, amíg nem szorítod vissza magadban a ridegséget, nem fogod őt meglátni. Itt van. Körülöttünk. Ebben biztos vagyok. Ez a közepe mindennek.
S nemcsak ez az egy probléma van. Minél több ideig tart a szívedben rejlő melegség megtalálása, annál valószínűbb, hogy lassanként mi is ridegek leszünk vagy irigyek, eltűnünk egyik pillanatról a másikra, s soha többé nem fogjuk észrevenni egymást. Nem lesz senki, aki emlékezzen, nem lesz senki, aki figyelmeztessen, hogy érezz melegséget. Ez a csapdája ennek a bolygónak. Több ezer, de akár több millió ember is sétálgathat most itt körülöttünk, de számunkra észrevehetetlenek.
- De ti miért nem tudjátok Sherlockot meglátni? Én lehet, hogy rideg vagyok, de ti még nem.
- Csak az találhatja meg a hidegben az elveszett társát, aki a legjobban szereti. S ha nem tévedek, négyünk közül ez te vagy.


Megérkezett a Wholock új része! Remélem, elnyerte a tetszéseteket! Kommentben írjátok meg véleményeteket! :)
Legyen szép életetek!
Sok puszi,
Flóra x


2 megjegyzés:

  1. EKKORA (hatalmas) csillogó szemekkel olvastam el, és nagyon tetszik! John, te marha, ha nem találod meg Sherlockot, akkor nagyon megverlek! (Bocsi, elszabadultam. ^^) Nagyon várom a folytatást! :)

    VálaszTörlés
  2. Oh, istenem, ez valami zseniális volt, és bizton állíthatom, hogy az eddigi részek közül ez volt a legleglegleglegfantasztikusabb. *.* Curius Girlt idézve EKKORA (hatalmas) csillogó szemekkel olvastam, és szavakat nem találok rá, hogy mennyire jó volt! *.* Imádtam, és folytatásért sikongatok! :3

    Sooooook puszi,
    Scale

    VálaszTörlés