2013. március 19., kedd

Az első találkozás 2. rész // Sherlock (You were right here all alone)



„Sosem játszott velem senki. Nevetségesen hangzik, de hatévesen ez volt életem legfőbb problémája. Katasztrófaként éltem meg, hogy alig szólt hozzám valaki az oviban, sőt az ebédemet is egyedül fogyasztottam el, miközben mások vígan beszélgettek, ugrándoztak.
Egyszer sem említettem ezt apának, már akkor is bennem volt a dac, hogy engem ne sajnáljon senki. Bátrabbnak, keményebbnek mutattam magam, mint amilyen belülről voltam. Vagyok.
Azt hiszem, egy idő után azonban az ember felveszi azt az álarcot, amit annyi éven át kitartóan visel. Egy idő után az az álarc lesz az igazi mivoltunk, és ezen nagyon nehezen változtathat akárki.
Talán egyszer volt egy barátom. Igen. Határozottan emlékszem arra, hogy egy kisfiú sokszor járt nálunk, de sem a neve, sem a kinézete nem ugrik be. Hogy hova tűnt az életemből? Fogalmam sincs. Furcsa… mintha minden információt, emléket vele kapcsolatban kitöröltek volna a fejemből, pedig még arra is emlékszem, hogy négyévesen milyen könyvet kaptam karácsonyra!”

Idegesen csapom le a tollat az asztalra. Mekkora butaság ez az egész! Hihetetlen, hogy képes voltam leülni ide, és leírni ezeket. Dühösen gyűröm össze a papírlapot. Minden frusztrációmat a kis lap ellen irányítom, majd a lehető legtávolabbra hajítom.
Képtelen vagyok egyhelyben ülni. Fel-alá járkálok. És még mindig. Fel-alá. Fel-alá. Igyekszem erre a csöppet sem nyugodt baktatásra koncentrálni, de még így is beférkőzik szinte a bőröm alá az a bizonyos álom. Szinte sosem álmodom. Sajnos ezzel ellentétben mostanában igen, és felettébb zavaró, hogy éjszaka ilyen fölösleges dolgok járnak a fejemben. Ráadásul, ha ez nem lenne elég, még nappal sem hagy békén a kisfiú homályos emléke.
Tegnap csak egy ügyet oldottam meg, így új kihívásra éhesen kapom fel a kabátom.
- Te itt maradsz – közlöm a papírcsomóval, majd mielőtt kilépnék az ajtón, átrúgom a szoba másik sarkába.

- Sherlock! Sherlock! – hallom egy férfi kiáltozását, mialatt próbálok átvágni a londoni forgatagon.
„Miért is nem mentem inkább taxival? – dühöngök magamban. Fantasztikus ez a mai nap.”
- Sherlock! Sherlock! Várj már meg! – s amint mellém ér, belekapaszkodik a vállamba. – Huh, ez a mai reggel! Hihetetlen szerencse, hogy egyáltalán észrevettelek!
- Tényleg… hihetetlen nagy szerencse… - dünnyögöm magamban.
- Nem ülünk be egy kávéra? – kérdi, s egy pár méterre lévő kávézóra mutat.
- Most nem igazán érek rá – hárítom el azonnal.
- A kórházba mész? Akkor elkísérlek, van egy kis dolgom ott.
Némán sétálunk, csak Mike hangos sóhajtozása töri meg kettőnk csendjét. Egy örökkévalóságnak tűnik, mire megérkezünk.
- Egyébként megoldódott már a lakótárskeresés?
- Tessék? Ja, nem, még nem – válaszolok, mielőtt elindulna a lépcsők irányába.

Pár óráig megnyugszik háborgó elmém. Nem zaklat, így élvezettel tudom elvégezni mindennapos kísérleteimet.
- Molly! – kiáltok, mikor megszomjazom. Semmi válasz. – Molly! MOLLY!
- Itt vagyok már – lép be lihegve az ajtón.
- Megtenné, hogy hoz nekem egy kávét? – kérdem.

A következő, amit észlelek, az egy frissen gőzölgő kávé a papírjaim mellett. Egy hörpintésre megiszom.

- Sherlock! Sherlock! Hahó! Vendéget hoztam – kiált be zárt ajtón keresztül Mike, és szemem sarkából észlelem, ahogy egyre közelebb jön, majd leül egy székre.
- Igen? – kérdem unottan, fel sem pillantva.
- Ejnye, hol a jó modorod? – dorgál, mire gúnyos arcot vágok a mikroszkóp mögött.
- Jó napot kívánok! – szólal meg hirtelen a szobában lévő harmadik személy.

Egy pillanat alatt elönt a kétségbeesés, és a felismerés hulláma, ám kívülről ez egy csöppet sem látszik. Görcsösen tartom kezem továbbra is a mikroszkópon, és úgy teszek, mintha semmi sem változott volna meg az elmúlt tíz másodpercben.

- Jó napot! – felelem higgadt hangon, majd lassan felnézek.



KLIKK :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése